Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sandita GabrielAmortizor - tija sasiu BPW
#1
Salutare,
Am o nelamurire la ansamblul Cupla - amortizor pentru sasiu BPW, Cupla se poate invartii in jurul axei sale la 360 grade, impreuna cu tija amortizorului.
Amortizorul functioneaza bine, nu are joc si este foarte tare.
In mers nu se simte nimic anormal, dar ma gandesc ca daca cupla se rasuceste in jurul axei sale , efectul antibalans este zero
orice sfat este bine venit
Multumesc
tel. 0722111405
Raspuns
#2
,,Antibalans" este  ,,denumirea  neaosha .De fapt este vorba de serpuire .

      Daca axul ,,protapului" nu ar avea libertate de miscare si cupla ar fi  sanatoasa,s-ar ajunge la forfecarea prinderii (suruburi..etc ).Acel ,,antibalans" limiteaza libertatea de miscare stanga-dreapta si  sus-jos a legaturii cu rulota si implicit a rulotei.Daca masina este la un moment dat chiar si pentru o fractiune de secunda pe un plan inclinat spre stanga  si rulota  este pe drum drept  ...are loc o rasucire..torsiune..cum vrei sa-i spui.Daca acea conexiune ar fi rigidizata de acea cupla antibalans,sigur s-ar rupe ceva.

Deci...este normala miscarea libera de rotatie in jurul axei.


Mai corect ar fi ,,cupla anti-serpuire"


Parerea mea.
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Like de la 2 utilizatori
  • Florin Smolnicki, Mario
Raspuns
#3
Perfect de acord cu colegul @SERGHEIDIN, axul trebuie sa roteasca in lacas.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

[-] Pentru aceasta postare, Mario a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#4
eu am achizitionat aceasta rulota de curand si am facut comparatie cu rulata veche, unde cupla nu se misca mai mult de 1 cm stanga dreapta. La vechea rulota sasiul era alko.
tel. 0722111405
[-] Pentru aceasta postare, Sandita Gabriel a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Niky Radu
Raspuns
#5
(Ultima modificare: 03-05-2017, 01:30 AM de catre: Niky Radu.) -->
Sasiul Alko are doar 5% rotire in jurul axei, la alti constructori acest procent e mai mare. Si eu sunt de aceeasi parere, antibalansul se anuleaza pe jumatate in cazul celor care se rotesc mai mult in jurul axei. Englezii spun antiserpuire dar la noi e antibalans. Balansarea in nuca se face si stanga/dreapta si sus/jos, ori aceasta tendinta trebuie atenuata cu antibalansul. Conexiunea se face pe nuca, nu are legatura cu rigidizarea, nuca permite cuplei orice rotatie, chiar daca sasiul e rigid, tachetii au rolul de a atenua miscarea . In cazul celor care se rotesc mai mult, ganditi-va ca tachetii blocheaza doar cupla, restul sasiului in spate isi face de cap !
[-] Pentru aceasta postare, Niky Radu a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#6
(Ultima modificare: 03-05-2017, 08:08 AM de catre: SERGHEIDIN.) -->
La masina  puntile nu sunt rigidizate intre ele.Acest lucru permite ,,incrucisarea puntilor" ca sa folosesc un termen off-road .
Miscarea sus-jos si rotirea in jurul axei proprii NU influenteaza tinuta de drum a ruotei/remorcii.
Miscarea stanga dreapta genereaza serpuirea....si asta este problema.

Cupla atenueza aceasta miscare.Merge si fara cupla fara probleme dar asta nu este pentru orice sofer  Smile
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Like de la 2 utilizatori
  • Florin Smolnicki, Mario
Raspuns
#7
In cazul in care cupla este rigida nu are rotatie in cazul unei inclinari a rulotei ar exista riscul sa forteze sa sara din bila. La rotire o parte se ridica si cealalta coboara si daca nu are unde sa cobore se face o parghie care poate smulge cupla din nuca.
Cupla este gandita pentru preluarea serpuirii si pote prelua si miscarea sus-jos a cuplei. Nu o sa blocheze niciodata cupla sa nu miste pe cui, doar ingreuneaza miscarea acesteia.
Sasiele BPW au o rotatie mai mare a axului dar nu afecteaza oricum. Probabil stiu ei ceva, aceasta firma face putine sasie pentru rulote sau remorci. Firma este axata pe fabricarea de remorci si semiremorci pentru camioane unde sarcinile sunt mult mai mari. Si la camion cupla de la semiremorca se misca vertical la liber fara nici o restrictie. La camion exista rotatia axului la remorci care au greutate mult mai mare. Semiremorcile formeaza un ansamblu cu capul tractor si acolo nu exista rotatie dar si sistemul de cuplare este total diferit.
Cel mai important lucru este sa nu se puna vaselina pe cui in momentul folosirii cuplei antibalans, acest lucru transforma cupla antibalans in cupla normala! Si stiu ca au mai fost colegi care recomandau folosirea vaselinei. Este exact echivalenta in care pui vaselina pe discurile de frana de la masina.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

[-] Pentru aceasta postare, Mario a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#8
(Ultima modificare: 03-06-2017, 11:03 AM de catre: Niky Radu.) -->
Il paresc eu, cine pune vaselina pe nuca si are antibalans...Vatamaniuc, pentru ca scartie !!!
Am incercat sa gasesc pe net informatii, cand a fost inventat antibalansul, cred ca cei de la Alko, dar nu sunt sigur. Teoria ar fi ca toate rulotele la vremea respectiva erau scoase din fabrica cu cuple normale, acest antibalans a fost montat ulterior cand au aparut. Sasiul  nu a suferit modificari majore de la aparatie pentru fiecare producator. In continuare sustin ca Alko e cel mai bun sasiu pentru antibalans, numai pentru acest joc mic, de doar 5% in jurul axei. Inaintea acestui model de antibalans englezii foloseau un fel de foaie de arc care se adapta pe carligul masinii si care aplica o tensiune sasiului rulotei pe o "piesa U" prinsa de zona protapului. Acest model atenua doar miscarile sus/jos ale rulotei. La rulotele europene nu am vazut nimic asemanator, deci nu se folosea decat cuple normale. Ce vreau sa subliniez. Clar este un standard a formei cuplei pentru toti producatorii, dar numai unul a inventat antibalansul . Functia asta chiar functioneaza la toti producatorii ?
Raspuns
#9
(Ultima modificare: 03-07-2017, 10:02 PM de catre: Mario.) -->
Gresesti Niky, modelul de antibalans englezesc este competitiv cu sistemul antibalans si mult mai avantajos. Poate fi folosit acelasi sistem antibalans pe mai multe rulote sau remorci. Doar trebuie sa adaugi un suport pentru suport pe sasiul rulotei sau remorcii.
Antibalansul lucreaza pe orizontala si nu prin cuzineti. Are un sistem de de blocaj cu suprafata de frecare mult mai mare fata de cuzinetii cuplei. Englezii folosesc si in zi de azi acel sistem antibalans. La noi nu se prea stie de acel sistem datorita faptului ca ei au alt sistem de carlig ( mai nou am vazut la noi pe Duster acel model cu flansa) si piesa care permite folosirea acelui model de antibalans pe carligul cu gat de lebada (uzual in europa) este foarte scumpa. Ca sa iti faci o idee este cam 65 lire sterline doar piesa respectiva.
Asa arata un sistem complet
[Imagine: s-l300.jpg]

Aceasta este piesa care permite folosirea pe carligul gat de lebada.
[Imagine: %24_86.JPG]
Cel mai scump sistem antibalans este cel de la Winterhoff si pot spune ca este ok, cu toate ca nu am vazut mare diferenta intre el si alte sisteme.


telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

[-] Pentru aceasta postare, Mario a primit Like de la 2 utilizatori
  • dan.achim, Florin Smolnicki
Raspuns
#10
Este un model rudimentar si vechi. Rulotele de la inceputul anilor 90 erau pregatite pentru asa ceva avand cuple normale. Nu zic ca nu-si face treaba decat deloc !...Ai dreptate, mai este folosit, dar cred ca doar de 10 % din englezi mai folosesc asa ceva datorita necompatibilitatii cu modelele de carlige actuale. Cu alte cuvinte e pe cale de disparitie. Deci, cine a inventat sistemul antibalans si cand ?
[-] Pentru aceasta postare, Niky Radu a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)
STS Service