Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
adrianciucainstalare AC fix la autorulota
#1
Salutare tuturor. 
De curand sunt posesorul unei autorulote pe care de abia astept sa o incerc. Problema e ca nu are aer conditionat. E adevarat ca nu stiu daca are nevoie de aer conditionat dar parca nu as vrea sa ma prinda vara pe nu stiu unde, sa constat pe pielea mea ca am nevoie.  Masina mea are  doua comartimente de dormit si as vrea sa ramana asa

       Aerele conditionate pentru rulote sunt la preturi un pica cam  mari pentru bugetul actual , drept pentru care m-am hotarait sa incerc sa  modific un aer conditionat portabil intr-o instalatie permanenta.
 Beneficiez din fabrica de un sistem de incalzire Webasto pe  motorina cu ramificatii in toata autorulota si aspiratie din zona de luat masa . Ma gandeam  sa instalez evaporatorul pe aspiratia de la Webasto, cuplat  numai pe ventilatie , cu un sistem de preluare si drenare a condensului. Compresorului si condensorului trebuie sa le gasesc un loc, proferabil in habitaclul motorului (sper sa fie spatiu). 

materiale necesare :
 
--https://turbionaire.com/ro/aer-conditionat-portabil-revigo/#     de  8000 BTU de pe emag  din cele cu ambalajul deteriorat. ( are evaporatorul suficent de mic sa imi incapa in locas) 450 ron
 --regulator de frecventa pentru o functionare la un randament mai mare pentru maxim 5A- 400 ron 
--filtru silicagel, vizor lichid, valvule, tevi pentru extensie-etc -550 lei
--manopera pentru vacuumizare si completare freon 400 lei ( cred) 
total sub 2500 ron 

Sunt de profesie inginer mecanic iar instalarea efectiva a sistemului nu cred ca ar ridica  mari probleme insa la nivelul rulotism sunt inca in scutece.  Cam de ce putere aveti aerul conditionat la rulota si cum face fata intr-o zi  torida de vara? Merita investitia ? 
 
Adi
Raspuns
#2
(Ultima modificare: 01-08-2019, 06:49 PM de catre: SERGHEIDIN.) -->
Am cochetat si eu cu ideea modificarii unui asemenea aparat.Pt un frigotehnist este o treaba de cateva ore de genul ,,floare la ureche".

DAR.....am observat urmatoarele: pt o rulota medie  7000 btu nu sunt deajuns in plin soare cand afara ai peste 30 grade.Orice ar spune cineva ca face fata cu aparatul de AC dedicat rulote-autorulote care de regula au sub 4000 btu, eu nu-l cred.Ca sa faci 24 grade cu 7000 btu...inseamna  sa mearga aproape continuu.Sub 7000 btu racoresti doar aparatul.

Vazand cam cat de mare este partea de agregat iti spun sigur ca,nu ai unde sa o bagi in spatiul motorului.

Parerea mea este ca te complici cu un AC mobil midificat.Pe conductele alea aerul va pierde din ,,raceala".

  Cea mai buna solutie este un aparat de AC cu split.Poti monta unitatea exterioara intr-un spatiu de depozitare,poti chiar sa- mai modifici renuntand la carcasa...etc...Iar un split este si silentios.In felul asta la banii pe care esti dispus sa-i investesti ,iti achizitionezi un 12000 btu inverter cu n'shpe AAAAAAA.....Si abia atunci vei avea AC.
Parerea mea.

Ps-o intrebare...ce este aceea ,,valvula"...ca tot aud de ea !???? Valva,vulva...stiu ce sunt dar valvula mi-a scapat :))
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Like de la 2 utilizatori
  • adrianciuca, pauncata2007
Raspuns
#3
(Ultima modificare: 01-09-2019, 03:35 PM de catre: adrianciuca.) -->
(01-08-2019, 06:45 PM)SERGHEIDIN A scris:  

(01-08-2019, 06:45 PM)SERGHEIDIN A scris: Am cochetat si eu cu ideea modificarii unui asemenea aparat.Pt un frigotehnist este o treaba de cateva ore de genul ,,floare la ureche".

DAR.....am observat urmatoarele: pt o rulota medie  7000 btu nu sunt deajuns in plin soare cand afara ai peste 30 grade.Orice ar spune cineva ca face fata cu aparatul de AC dedicat rulote-autorulote care de regula au sub 4000 btu, eu nu-l cred.Ca sa faci 24 grade cu 7000 btu...inseamna  sa mearga aproape continuu.Sub 7000 btu racoresti doar aparatul.

Vazand cam cat de mare este partea de agregat iti spun sigur ca,nu ai unde sa o bagi in spatiul motorului.

Parerea mea este ca te complici cu un AC mobil midificat.Pe conductele alea aerul va pierde din ,,raceala".

  Cea mai buna solutie este un aparat de AC cu split.Poti monta unitatea exterioara intr-un spatiu de depozitare,poti chiar sa- mai modifici renuntand la carcasa...etc...Iar un split este si silentios.In felul asta la banii pe care esti dispus sa-i investesti ,iti achizitionezi un 12000 btu inverter cu n'shpe AAAAAAA.....Si abia atunci vei avea AC.
Parerea mea.

Ps-o intrebare...ce este aceea ,,valvula"...ca tot aud de ea !???? Valva,vulva...stiu ce sunt dar valvula mi-a scapat :))
Salutare si saru mana de informatii.
Am la masina dormitor separat in spate care se desparte de restul autorulotei cu 2 randuri de usi. Pentru intimitate nu prea vreau sa fiu nevoit sa tin usile deschise sa nu mor de cald nici dormind nici facand ceva "miscare".  asa ca si sitemul split, si cel montat pe  rulota  nu prea se pupa cu ce vreau eu. 

Cat despre capacitatea de racire necesara am facut si o  comparatie intre ceea ce exista pe piata ( dometic, truma ) si cam  ce  capacitati sunt necesare pentru masina mea si am dedus ca 9000 de BTU ar fi ok si un pic supradimenionata. Cresterea  capacitatii peste aceasta limita implica cresterea curentului de functionare peste 6 A ,ceea ce,  dupa ce am citit pe aici, nu  garanteaza toate campingurile. 

portabilul deja l-am achizitionat , la unpret foarte bun zic eu, asa ca mai bine ii fac untest in prima faza, sa vad cam cum face fata, apoi il cuplez cu refularea pe aspiratia de la webasto . daca merge , merg mai departe , daca nu, mai calculez.

in legatura cu "valvulele" ma inclin cu respect si imi cer scuze limbii romane pentru folosirea neadecvata a termenului. Valve, robineti ar fi fost mai corect. 

mult noroc.
Raspuns
#4
(Ultima modificare: 01-10-2019, 06:50 AM de catre: SERGHEIDIN.) -->
Daca merge (posibil...asta functie si de spatiu,izolatia masinii ..etc..posibil sa fie chiar ok) vor urma si alti doritori de AC exemplul tau .
Daca nu va merge...eu consider ca va urma alta provocare .

Acum este cazul sa imi cer si eu scuze ca am fost putin rau....Limba italiana nu imi este straina dar ma distreaza acest ,, amestec " ,valvula,centralina...etc..

Succes la conversie .....cat mi-as dori si eu sa pot ,,ascunde " AC-ul prin rulota.
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • adrianciuca
Raspuns
#5
(01-09-2019, 08:32 PM)SERGHEIDIN A scris: Daca merge (posibil...asta functie si de spatiu,izolatia masinii ..etc..posibil sa fie chiar ok) vor urma si alti doritori de AC exemplul tau .
Daca nu va merge...eu consider ca va urma alta provocare .

Acum este cazul sa imi cer si eu scuze ca am fost putin rau....Limba italiana nu imi este straina dar ma distreaza acest ,, amestec " ,valvula,centralina...etc..

Succes la conversie .....cat mi-as dori si eu sa pot ,,ascunde " AC-ul prin rulota.
Stai linistit, am zambit cand am vazut analogia cu vulve-valve-valvule. merci ca m-ai atentionat ca  daca nu foloseam in continuare termenul gresit. 

adi
Raspuns
#6
Salut, eu am un aer conditionat portabil de 7.000 BTU, la o rulota de 4m. Aerul l-am folosit o singura data, asta-vara, la greci, 3 saptamani. Temperatura era una de august, dar locul unde stateam avea o plasa deasupra care asigura umbra atunci cand soarele era sus. In schimb, cand se lasa, rulota era in plin soare (de pe la un 16:00). Am povestit toate astea ca sa iti faci o idee despre cat de cald era.

Aerul conditionat l-am tinut in afara rulotei, functionare continuua, cu o tubulatura trasa in rulota, pe sub o bancheta. Pot sa spun ca avea cateva pierderi, o mare parte din tubulatura era afara. A facut fata cu brio, la orele pranzului dormeam inveliti in rulota (18-19 grade).

Ca o paranteza, anul asta vreau sa pun un termostat in rulota si sa ii fac o priza cu un releu care sa opreasca aerul conditionat cand in rulota s-a facut o temperatura convenabila.

Lucrul care a fost cel mai ok a fost ca am putut sa stam cu el in priza, nu a sarit siguranta. Are pana in 2A. 

Ceea ce vreau sa spun e ca poate un aer conditionat de 7-8k BTU iti poate raci autorulota. Poti face o modificare la un aer conditionat portabil astfel incat sa il poti culca, trebuie schimbata pozitia compresorului, il bagi in portbagaj si te legi la tubulatura existenta. Condensul il elimini tot prin portbagaj, ii faci o scurgere. La fel cum as vrea eu sa fac, ii faci o priza legata la un termostat, trebuie sa ai grija ca aerul pe care il iei sa porneasca la fel cum l-ai lasat atunci cand s-a oprit. Nu stiu cat de daunatoare e aceasta oprire si pornire a aerului.
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns
#7
Pai Cristi ..rulota mea are 410 cm ...este muuult maj mare :)) .
   Marfa treaba dar chestia cu aerul in afara rulotei in campingurile din RO ,inseamna taxa dubla la curent ...si ...tot 180-200 v ai la priza.In alta ordine de idei,un aparat care sa traga 2 amperi este aur la casa omului...il tin pe invertor fara probleme cel putin 2-3 ore la pranz sau seara inainte de culcare.

Aparatul meu  in cazul asta  nu face fata .Ori este bolnav...ori este bolnav.La 7000 btu nu am reusit performante mai jos de 22 grade in camping la Zodiac.Si asta doar in anumite perioade ale zilei cand aveam 220 in retea.

In fine,zapacim topicul...

Ai pomenit de un ,,regulator de frecventa "...cu ce s-e mananca chestia asta ca pare tare interesanta?
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
Raspuns
#8
Bug  (Ultima modificare: 01-14-2019, 04:56 PM de catre: adrianciuca.) -->
Regulatorul de frecventa face aceeași treabă că și  invertorul de la aerele condiționate mai " scumpe " sa zicem. Reglează pornirea și funcționarea compresorului in parametrii optimi. 

Adică modifica frecventa sinusoidei in in func de un sau mai multi  parametrii externi . Partea care îmi convine e că se poate seta curentul maxim pe care îl trage in functie de ceea este furnizat de rețeaua locului și că nu oprește compresorul ci doar îl rulează foarte încet. Plus că îl pot comanda de pe telefon  de oriunde. ( Asta e modificare proprie)
Mașina are deja conductele de încălzire trase pe peste tot. Dacă reușesc să aduc și aerul rece tot în aceleași locuri  cred că o să fie bine. 
Cristi aerul tau condiționat este cu freon sau amoniac? 7000 Btu la sub 2 amperi ? 


Adi
Raspuns
#9
(Ultima modificare: 01-17-2019, 11:50 AM de catre: George.) -->
(01-08-2019, 06:45 PM)SERGHEIDIN A scris: DAR.....am observat urmatoarele: pt o rulota medie  7000 btu nu sunt deajuns in plin soare cand afara ai peste 30 grade.Orice ar spune cineva ca face fata cu aparatul de AC dedicat rulote-autorulote care de regula au sub 4000 btu, eu nu-l cred.Ca sa faci 24 grade cu 7000 btu...inseamna  sa mearga aproape continuu.Sub 7000 btu racoresti doar aparatul.

Cred ca depinde de aparat.

Am avut AC "mobil", AKAI, de 7.000 BTU, modificat, bagat sub bancheta, rulota facuta svaiter pt aerisiri si scurgeri, si n-a facut nimic in afara de nervi.
Ajutat cu ventilatoare, conducte de aer, sucit, invartit, nimic. Doar un grad sub temperatura de afara, in soare.
In Turcia, august, primele trei zile nici nu am vazut plaja, incercand sa mesteresc la el. Facea imediat gheata pe vaporizator.

Am un split dedicat, portabil, de 2.400 BTU si, in iunie la soare sau in august de Grecia sub plasa de umbrire, ma tine cam la 24 de grade,  setat pe maxim.

In Grecia am pierdut freonul si a trebuit sa cumpar un AC mobil de 7.000 BTU, care m-a dus la cate grade am vrut eu (rulota de 410, compartimenata), cu furtunul de aer scos pe geamul deschis si "blindat" cu un prosop.

Ca o concluzie a mea pentru mine, bag freon in splitul portabil de 2.400 BTU si raman cu el.
Este cel mai comod de folosit, consuma 350 W si face destula treaba.
Numai sms la 0728.116.868
Raspuns
#10
(Ultima modificare: 03-02-2019, 01:09 PM de catre: pauncata2007.) -->
(01-08-2019, 03:19 PM)adrianciuca A scris: Salutare tuturor. 
De curand sunt posesorul unei autorulote pe care de abia astept sa o incerc. Problema e ca nu are aer conditionat. E adevarat ca nu stiu daca are nevoie de aer conditionat dar parca nu as vrea sa ma prinda vara pe nu stiu unde, sa constat pe pielea mea ca am nevoie.  Masina mea are  doua comartimente de dormit si as vrea sa ramana asa

       Aerele conditionate pentru rulote sunt la preturi un pica cam  mari pentru bugetul actual , drept pentru care m-am hotarait sa incerc sa  modific un aer conditionat portabil intr-o instalatie permanenta.
 Beneficiez din fabrica de un sistem de incalzire Webasto pe  motorina cu ramificatii in toata autorulota si aspiratie din zona de luat masa . Ma gandeam  sa instalez evaporatorul pe aspiratia de la Webasto, cuplat  numai pe ventilatie , cu un sistem de preluare si drenare a condensului. Compresorului si condensorului trebuie sa le gasesc un loc, proferabil in habitaclul motorului (sper sa fie spatiu). 

materiale necesare :
 
--https://turbionaire.com/ro/aer-conditionat-portabil-revigo/#     de  8000 BTU de pe emag  din cele cu ambalajul deteriorat. ( are evaporatorul suficent de mic sa imi incapa in locas) 450 ron
 --regulator de frecventa pentru o functionare la un randament mai mare pentru maxim 5A- 400 ron 
--filtru silicagel, vizor lichid, valvule, tevi pentru extensie-etc -550 lei
--manopera pentru vacuumizare si completare freon 400 lei ( cred) 
total sub 2500 ron 

Sunt de profesie inginer mecanic iar instalarea efectiva a sistemului nu cred ca ar ridica  mari probleme insa la nivelul rulotism sunt inca in scutece.  Cam de ce putere aveti aerul conditionat la rulota si cum face fata intr-o zi  torida de vara? Merita investitia ? 
 
Adi
Salut !
- Tubulatura sistemului de incalzire este slab izolata termic. Din pdv-ul meu vei avea pierderi pe traseul tubulaturii (asa cum a mai scris un coleg) , ba mai mult  o sa fie condens atat la interior dar mai ales la exteriorul tubulaturii . Nu stiu unde ai tu gurile de introducere a aerului cald in autorulota , eu insa la rulota le am la partea de jos a rulotei, ei daca este asa si atunci mai avem o problema, o lege a fizici spune ca aerul cald va sta meru in straturile de sus , asa ca nu ai sa faci decat sa incalzesti aerul rece. Nu intampaltor unitatile interioare ale aerelor conditionate se monteaza la partea de sus (peste tot, exceptie cel mobil ) si sunt puse sa bata la tavan, aerul cald de sus va fi inlocuit de cel rece si treptat va ajunge pana la straturile de jos, fiindca aerul rece va pune presiune pe cel cald si il va arunca sussi asa va fi pana se va face o temperatura constanta pe care o dorim.
- Regulatorul de frecventa nu stiu cat o sa te ajute, trebuie sa poata/reziste si motorul.

Si eu sunt in cautarea unei solutii , momentan gandesc si eu o varianta de tubulatura bine izolata montata la partea de sus (dulapurile suspendate) , cu panta de scurgere condens la fiecare tub cu evacuare exterioara. Insa este prea multa bataie de cap. analizez si varianta unuia de apartament , cel mai mic 9000btu si sa il monetez deaspura usii de la intrare..

PS : Daca la tine tubulatura este sus si este bine izolata, posibil sa ai un castig , desi ma iandoiesc. 
O zi buna!
Omul la nevoie se cunoaste!
Telefon
:
0755 84 63 68
Email    : pauncata2007@yahoo.com
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)