Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CristiAGM/GEL sau LiFePO4
#1
Ce baterie aveti la rulota? V-ar tenta schimbarea bateriei clasice cu una LifePO4? Care ar fi avantajele si dezavantajele acestei schimbari? 
As vrea sa incercam sa aflam raspunsurile la intrebarile legate de bateriile LiFePO4 care au devenit destul de persmisive ca pret si se gasesc de ceva timp si pe piata din Romania.
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns
#2
Eu am un AGM de 80 ah  , multumit , mai ales ca acum ce ai lansat discutia , am cautat si eu sa vad ce spui . 

Ce zic multumit , dea dreptul extrem de multumit , cand am cazut ca o LiFe PO4 deasta , la aceeasi putere este de 5 ori mai scumpa .
ea - Iubitule , peisajul asta ma lasa muta !
el - Perfect , campam aici !!!!

0723553334 - Doru 
Raspuns
#3
Eu sunt in teste cu niste baterii LiFePO4. Ar fi multe diferente, am sa trec cateva intr-o lista:
  • greutatea - poate un subiect sensibil la rulota. O baterie de 100Ah LiFePO4 are cam 11-12Kg. Cele clasice cam de 3 ori mai mult la aceeasi capacitate.
  • capacitatea -  am reusit sa scot pe consum 100A+ (103 chiar) ceea ce cu o baterie clasica nu reusesc, sau daca reusesti, se cam duce.
  • ciclurile de incarcare descarcare - o baterie AGM are maxim 1000 cicluri DOD 50% (bateriile bune). O baterie LiFePO4 are peste 4000 cu DOD 80%. Adica, daca dintr-o baterie AGM poti scoate maxim 50A de maxim 1000 de ori (50.000A), dintr-o baterie LiFePO4 poti scoate maxim 80A de 4000 de ori si mai mult (320.000A). Rezulta astfel un cost mai mic daca faci calculul
  • unele sunt dotate cu intrerupator (pentru a nu face scanteie pe borne, pentru a permite decuplarea si cuplarea bornelor in siguranta)
  • unele sunt dotate cu monitorizare Bluetooth care iti spun in timp real capacitatea bateriei si alte informatii utile

Sunt si cateva puncte in minus:
  • o baterie LiFePO4 ar avea nevoie (in teorie) de un incarcator special, CC/CV - curent constant, tensiune constanta - dar poti sa treci peste asta
  • nu se pot incarca la temperaturi scazute - dar exista doua variante de protectie: sa opreasca incarcarea atunci cand temperatura nu permite acest lucru sau sa incalzeasca direct din panoul solar si sa tina bateria calda (atentie, doar incarcarea, nu si descarcarea)
  • pretul este mai mare, dar sunt sigur ca in curand vor aparea baterii care vor avea un cost mai bun
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
[-] Pentru aceasta postare, Cristi a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Ciprian Rosca
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)
STS Service