Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cica ovidiuConversie IVECO DAILY 4X4 in masina de expeditie
#11
Dupa iarna lunga am dus un pic Camiloiul la RAR si acolo a produs uimire la cei din hala .
S-a lasat cu poze , intrebari,etc dar si cu omologare pt 3,5 t.
Odata adus acasa la iarba verde l-am barbierit pe crestet de ceva extrudat excedentar, si i-am montat usita pt evacuarea lucrurilor neplacut mirositoare.
Voi continua dupa ce se opreste ploaia cu placare extrudat in interior pana la egalizarea cu stalpii si ulterior placaj multistrat.[Imagine: k6gcXy8l.jpg]

[Imagine: 3hlAkYvl.jpg]
[-] Pentru aceasta postare, cica ovidiu a primit Like de la 4 utilizatori
  • barsan.doru, cornels, Cristi, Marius Rotaru
Raspuns
#12
[Imagine: 2wVnrBWl.jpg][Imagine: PlQenVgl.jpg][Imagine: CKGTLRHl.jpg][Imagine: ZCXRnsJl.jpg][Imagine: eBYg670l.jpg]Nu am stat degeaba !
Iata ce s-a mai intamplat :
- dat jos un geam mare ,greu ,fix si urat si pus un geam de autorulota cu geam termopan cu jaluzele de tantari si intimitate-antireflex in spatele soferului
- montat in interior corpurile suspendate laterale stanga si dreapta plus creat un corp suspendat deasupra soferului - toate au capacitate de depozitare totala de 1m cub
- montat frigider Dometic pe 3 cai (12v, 220v si gpl)de 60l cu congelator,plita incorporabila Hans aragaz 2 ochiuri cu aprindere piezo, chiuveta inox cu ventil mare cu functie si de dop
- am inceput montarea instalatiilor ce vor monitoriza starea bateriei de pe ,,rulota,, si nivelul apei intr-un rezervor de 135 l(!!!)
- am tras firele si montat prizele(2 de 220v si una de 12v),una pt TV si intrerupatoarele si comutatoarele pt benzile LED ( 4 la numar - 2 de 9w si 2 de 5 w
- urmeaza electroblokul ce face mai multe printre care - redresor,monitorizare apa si baterie,iar in viitor panourile solare
- nu in ultimul rand pozitionez provizoriu invertorul de 1kw(intentionez ceva mai mare!)
- s-a montat si somiera pt patul suspendat si urmeaza confectionarea unei saltele personalizata
- pt un ochi mai atent se va observa ca am dat cu insonorizant in culoarea barii fata pe toata partea inferioara a camiloiului

Si acum ceva dovezi:
[Imagine: aQZAo5Zl.jpg]
[Imagine: zyttRMbl.jpg]
[Imagine: oacohHzl.jpg]
[-] Pentru aceasta postare, cica ovidiu a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
Raspuns
#13
Am ajuns si la capitolul electric la proiectul de conversie al camiloiului si intrucat voi avea ceva consumatori pe partea de autorulota imi trebuie un sistem care sa realizeze incarcarea a 2 baterii in mers de la alternatorul masinii dupa cum urmeaza: o baterie(140Ah) va deservi partea de masina - pornire,semnalizari,etc - clasic si a doua mai mare sau identica cu prima va duce consumatorii de pe partea de autorulota.
Detin un electrobloc care este alimentat la 220v si are un redresor incorporat,in plus monitorizeaza starea de incarcare a bateriei a doua si nivelul apei in rezervorul de apa,deci la 220v este rezolvata treaba.Deocamdata nu doresc sa montez un panou solar .
As dori sa stiu ce sisteme folositi pe auto(rulotele) dvoastra ?
Multumesc anticipat pt raspunsurile punctuale.
[-] Pentru aceasta postare, cica ovidiu a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
Raspuns
#14
Uite poti folosi unul din aceste sisteme :

https://taubenreuther-romania.ro/categor...steme-ibs/

sau la GTC AUTO , eu am luat de la ei avand niste comenzi de montare pe masini a celei de al doilea acumulator .

http://www.gtcauto.ro/contact/
ea - Iubitule , peisajul asta ma lasa muta !
el - Perfect , campam aici !!!!

0723553334 - Doru 
Raspuns
#15
Stiam de IBS ,iar pe Razvan  de le GTC il stiu de pe forum4x4
Cam piperate preturile de la IBS 
Mai este o solutie de la Tmax ,nici aia foarte ieftina
Multumesc oricum
Sap !
Raspuns
#16
Dupa parerea mea, 100 Ah pe fiecare baterie ar fi suficient. fa o lista cu consumatorii si incearca sa estimezi timpul de folosire zilnica a fiecaruia dintre ei. Aduna si vei vedea ce baterie iti trebuie.

Poti sa legi bateria camperului de cea a masinii (incarcata de alternator) printr-o dioda (ca sa nu se alimenteze masina din cea de-a doua baterie). Pentru mai multa siguranta, poti sa conectezi si un releu care sa fie actionat de alternator, doar in timpul functionarii motorului.
La masina ta, fata de cele noi, e foarte simplu sa schimbi alternatorul cu unul de putere mai mare, astfel incat sa incarce ambele baterii fara probleme.


O alta varianta ar fi sa montezi doar o baterie de capacitate marita (150-180 Ah), astfel scapi de multe batai de cap. Consumul rulotei va fi infim (pompa de apa ocazional, iluminat pe LED).

Un panou solar iti asigura ceva autonomie, daca stai cateva zile intr-un loc.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Raspuns
#17
(Ultima modificare: 06-12-2017, 07:44 PM de catre: dan.achim.) -->
pentru diferenta de bani ia una de semistationare de camion adică de 225 ah

Trimis de pe al meu SM-T113 folosind Tapatalk

Scapi de stres.... pe mine ma ține un wkd cu tv wifi încărcat tablete telefoane lumina led seara , si abia simte

Trimis de pe al meu SM-T113 folosind Tapatalk

Warta black imi pare ca e

Trimis de pe al meu SM-T113 folosind Tapatalk

Nimic de zis insa la greutate. Unde o pui acolo sta. Nici nu prea e nevoie sa o legi.....

Trimis de pe al meu SM-T113 folosind Tapatalk
Raspuns
#18
Am pe partea de masina una de 140 Ah iar pe partea de rulota una de 180Ah cam obosita totusi !
Totusi ce montaje aveti(folositi) pt incarcarea simultana a 2 baterii de la alternator ?
Multumesc !
Raspuns
#19
Ovidiu , poti lasa pentru bateria masinii releul din fabrica, Pentru cea secundara nu ai putea sa folosesti un regulator de panouri fotovoltaice,? In care in loc de panouri sa bagi ceea ce iese din alternatorul masinii. Practic tu ai nevoie de ceva care sa opreasca incarcarea celei de a doua baterii cand s-a incarcat.
Raspuns
#20
Cornel !
Nu cred ca un regulator de panouri care are alte tensiuni de intrare se va impaca cu releul de pe alternator!
Astept ceva care functioneaza !
Multumesc!
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 2 Vizitator(i)